ΕΙΔΗΣΕΙΣΠΑΙΔΕΙΑ

Κίνδυνος για το αδιάβλητο των Πανελλαδικών από τη μεταφορά των επαναληπτικών τον Σεπτέμβριο

Τι λέει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών – Πώς ανοίγει παράθυρο για όσους επικαλεστούν ασθένεια επιδιώκοντας να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους μελετώντας 3 μήνες περισσότερο

«Παράθυρο» για να τρωθεί το αδιάβλητο των Πανελλαδικών Εξετάσεων διαβλέπουν οι καθηγητές που ασχολούνται χρόνια με την πορεία των εξετάσεων. με την μεταφορά των επαναληπτικών Εξετάσεων τον Σεπτέμβριο.

Όπως λέει στο «protothema.gr» o πρόεδρος της Ομοσπονδίας Φροντιστών Ελλάδας Γιάννης Βαφειαδάκης, «ανοίγει παράθυρο» στην αξιοπιστία του συστήματος, καθώς εγείρονται σοβαρές ενστάσεις για την αξιοπιστία του συστήματος αφού δεν έχει δοθεί ο αριθμός θέσεων των υποψηφίων των επαναληπτικών εξετάσεων, ούτε καν ένας αλγόριθμος για την επιλογή των υποψηφίων. Ως αποτέλεσμα μπορεί κάποιος που θέλει να εισαχθεί στην Ιατρική σχολή και δεν γράψει καλά σε ένα μάθημα, να δηλώσει ασθενής, να λάβει μία διαβεβαίωση και στη συνέχεια να έχει όλο το καλοκαίρι μπροστά του για να μελετήσει και να βελτιώσει τη βαθμολογία του.

Όπως εξηγεί ο κ. Βαφειαδάκης αυτό δεν μπορούσε να γίνει όταν οι επαναληπτικές εξετάσεις διενεργούνταν δέκα ημέρες μετά τις Πανελλαδικές, καθώς δεν υπήρχε ικανός χρόνος να βελτιωθεί η πορεία ενός μαθητή. Οι καθηγητές πάντως διαβλέπουν κύμα συμμετοχών στις επαναληπτικές εξετάσεις.

Εξάλλου ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου έχει δηλώσει ότι: «Οι πανελλαδικές είναι αδιάβλητες αλλά όχι αξιόπιστες» .

O κ. Γαβρόγλου έκανε πίσω και αποφάσισε τη διενέργεια επαναληπτικών εξετάσεων, αλλά τον Σεπτέμβριο, για τους υποψηφίους των πανελλαδικών εξετάσεων που δεν θα μπορέσουν να προσέλθουν σε κάποιο μάθημα λόγω ασθενείας. Οι υποψήφιοι αυτοί όμως θα πρέπει να εξεταστούν σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει και όχι μόνο σε αυτά που απουσίασαν. Και επειδή τα αποτελέσματα των εισακτέων θα έχουν ανακοινωθεί, προκειμένου να εισαχθούν υποψήφιοι των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα στο συγκεκριμένο τμήμα.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας προβλέπονται τα ακόλουθα:
«Προκειμένου να μην αδικηθούν υποψήφιοι/ες, που αναγκάζονται να απέχουν από τις εξετάσεις λόγω σοβαρού προβλήματος υγείας, το υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων πρόκειται να καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για τη θεσμοθέτηση επαναληπτικών πανελλαδικών εξετάσεων για υποψηφίους/ες που ασθενήσουν σοβαρά και δεν μπορέσουν να προσέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου σε κάποιο ή κάποια από τα εξεταζόμενα μαθήματα.
Οι διαφορές του νέου συστήματος επαναληπτικών σε σχέση με το παλιό σύστημα είναι οι εξής:

α) Οι νέες επαναληπτικές προσφέρονται όχι μόνο για τους/τις υποψήφιους/ες των ΓΕΛ αλλά και των ΕΠΑΛ.

β) Προσφέρονται και στα ειδικά μαθήματα και στις πρακτικές δοκιμασίες των ΤΕΦΑΑ, τα οποία μέχρι σήμερα αποκλείονταν, αφού οι επαναληπτικές αφορούσαν μόνο στα μαθήματα που συνδέονταν με το απολυτήριο Λυκείου.

γ) Οι νέες επαναληπτικές μπορούν να λύσουν το πρόβλημα ασθένειας που απαιτεί πολλές μέρες για την ανάρρωση, γιατί πραγματοποιούνται τον Σεπτέμβριο και όχι λίγες μέρες μετά τις κανονικές πανελλαδικές.

δ) Οι υποψήφιοι των επαναληπτικών θα εξετασθούν αφού ανακοινωθούν τα αποτελέσματα των υποψηφίων των εξετάσεων του Ιουνίου. Πρόκειται για μια διαδικασία εντελώς διακριτή, δηλαδή οι υποψήφιοι/ες διαγωνίζονται για ξεχωριστό αριθμό θέσεων. Έτσι οι υποψήφιοι/ες που έχουν δικαίωμα βάσει των δικαιολογητικών τους να συμμετάσχουν στις επαναληπτικές Πανελλαδικές, εφόσον το ζητήσουν, διαγωνίζονται σε όλα τα μαθήματα που έχουν δηλώσει στην αίτηση-δήλωση του Φεβρουαρίου και όχι μόνο σε όσα απουσίασαν. Ο/η υποψήφιος/α που τυχόν απουσιάσει σε ένα ή περισσότερα μαθήματα οφείλει να δηλώσει εντός ορισμένης προθεσμίας αν προτίθεται να αποσυρθεί από τη διεκδίκηση θέσης από τη γενική κατηγορία των υποψηφίων και να διεκδικήσει θέση από το ειδικό ποσοστό των ασθενών.

ε) Προϋπόθεση για την εισαγωγή των υποψηφίων των επαναληπτικών σε κάποιο τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι να λάβουν σε αυτές τις εξετάσεις βαθμολογία τουλάχιστον ίση με αυτήν του τελευταίου επιτυχόντα των πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου στο συγκεκριμένο τμήμα.

Η νομοθετική ρύθμιση που περιγράφηκε παραπάνω επιδιώκει:

• να διασφαλίσει την ισονομία και την ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,
• να προσφέρει δεύτερη ευκαιρία σε όσους/ες το έχουν πραγματική διαπιστωμένη ανάγκη,
• να διαφυλάξει το κύρος του θεσμού των πανελλαδικών εξετάσεων, εξασφαλίζοντας τη νομική εγκυρότητα των αποτελεσμάτων και θέτοντας αυστηρές προϋποθέσεις, τόσο για την υπαγωγή στην ευνοϊκή αυτή διάταξη, όσο και για την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση,
• να μη θίξει το συμφέρον των υποψηφίων των πανελλαδικών της αρχικής εξεταστικής περιόδου».

Σε δύο δόσεις η μείωση του αριθμού εισακτέων

Εξάλλου, μετά το σάλο που προκάλεσε η απόφαση του υπουργείου Παιδείας για τη μείωση του αριθμού εισακτέων στα Πανεπιστήμια, επελέγη η λύση η μείωση αυτή να γίνει σε δύο δόσεις, φέτος και του χρόνου.

Ειδικότερα, όπως διευκρίνισε το υπουργείο, «θα δημοσιευτεί συμπληρωματική υπουργική απόφαση για τον αριθμό των εισακτέων στα τμήματα τριτοβάθμιας για τους/τις υποψήφιους/ες των Πανελλαδικών εξετάσεων του Ιουνίου. Με σεβασμό στην αγωνία των νέων που προετοιμάζονται για τις εξετάσεις και αναγνωρίζοντας ότι η πρόβλεψη του νόμου (νόμου ψηφισμένου από την προηγούμενη κυβέρνηση) να ανακοινώνεται ο αριθμός εισακτέων τον Μάρτιο δεν παρέχει έγκαιρα στους/στις υποψηφίους/ες τις αναγκαίες πληροφορίες, αποφασίστηκε να κατανεμηθεί σε δύο χρόνια η μείωση που ανακοινώθηκε σε ορισμένα τμήματα στις 14 Μαρτίου, δηλαδή φέτος θα πραγματοποιηθεί το ήμισυ της μείωσης και του χρόνου το υπόλοιπο ήμισυ».

Οι απίστευτες παλλινωδίες του υπουργείου Παιδείας ξεκίνησαν από την περασμένη εβδομάδα ς μετά την ανακοίνωση για μείωση του αριθμού εισακτέων σε υψηλόβαθμες σχολές των ΑΕΙ.
Το θέμα της μείωσης του αριθμού των εισακτέων στις Σχολές υψηλής ζήτησης έχει δημιουργήσει αλαλαούμ στην εκπαιδευτική κοινότητα στην εκπαιδευτική κοινότητα αναμένεται να ανοίξει το σύστημα για την κατάθεση αιτήσεων-δηλώσεων συμμετοχής στην εξεταστικη διαδικασία που έκλεισε στις 10 Μαρτίου.

Στην περίπτωση που γίνει κάτι τέτοιο, θα μπορέσουν οι αριστούχοι που καταγγέλουν ότι αδικούνται με τις λιγότερες θέσεις στα «ρετιρέ» των ΑΕΙ, να δηλώσουν εαν το θέλουν και 5ο εξεταζόμενο μάθημα. Το αποτέλεσμα είναι να έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε 2 επιστημονικά πεδία όσοι μαθητές δήλωσαν μόνο τέσσερα μαθήματα, στοχεύοντας αποκλειστικά στις Σχολές υψηλής ζήτησης ενός μόνο επιστημονικού πεδίου.

Οι γονείς των αριστούχων σε ανακοίνωσή του κάνουν λόγο για «απίστευτη προχειρότητα του Υπουργείου Παιδείας, απαντάμε ότι αυτό που οι γονείς ζητούν είναι να ανακληθεί άμεσα η αιφνιδιαστική – μόλις 2 μήνες πριν τις Πανελλαδικές εξετάσεις – και άδικη απόφαση του Υπουργού Παιδείας Κ. Γαβρόγλου για τη βάναυση – και άνευ προηγουμένου – μείωση των θέσεων εισακτέων σε παραγωγικές σχολές υψηλής ζήτησης.

Είναι νομίζουμε προφανές σε κάθε λογικό άνθρωπο ότι είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ ένας μαθητής να προετοιμαστεί επαρκώς σε 5ο μάθημα μέσα σε 2 μόλις μήνες. Στην ουσία η κίνηση που προανήγγειλε ο Γενικός Γραμματέας είναι ένα πολιτικό τερτίπι και ένας ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ ΕΜΠΑΙΓΜΟΣ στις δεκάδες χιλιάδων μαθητών που ετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές και διαπιστώνουν ότι κάποιοι κάνουν κινήσεις σκοπιμότητας στην πλάτη τους.

Καλούμε τον Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα να παρέμβει άμεσα και καταλυτικά προκειμένου να αναιρεθούν οι άστοχες ενέργειες του Υπουργείου Παιδείας, που δείχνουν τουλάχιστον ασέβεια στην αγωνία των μαθητών που προετοιμάζονται για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Τα “περί ανοίγματος του συστήματος για δήλωση 5ου μαθήματος”, εμπαίζοντας ουσιαστικά τους 90.000 υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων. »

Το αλαλούμ συνεχίστηκε με τις δηλώσεις στο protothema.gr τoυ γγ του υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Παντής, μετά την πίεση που ασκήθηκε από γονείς και υποψηφίους, οτι το υπουργείο προτίθεται από Δευτέρα να εξετάσει συνολικά το θέμα, ενώ έχει πέσει στο τραπέζι του διαλόγου και η πρόταση να ανοίξει το σύστημα σε όσους υποψηφίους το ζητήσουν, δηλαδή «a la carte» συμπλήρωση του μηχανογραφικού.

Παρέμβαση μέσω του λογαριασμού του στο Twitter για το ζήτημα των Πανελληνίων εξετάσεων έκανε ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης.

Ο κ. Μητσοτάκης έγραψε πως «το ράβε-ξήλωνε με τις Πανελλήνιες προσθέτει και άλλο άγχος σε μαθητές και γονείς» και ζήτησε από το υπουργείο Παιδείας να σταματήσει «τις παλινωδίες τώρα».

Κάντε μου, σας παρακαλώ, μία προσωπική χάρη: επικοινωνήστε μαζί μου ή με το γραφείο μου για να ενημερωθείτε για τα μεγάλα θέματα της εκπαίδευσης ώστε να μπορείτε να κάνετε μία δημιουργική αντιπολίτευση στο υπουργείο Παιδείας.

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου απάντησε με τον τρόπο αυτό στη σημερινή δήλωση του προέδρου της ΝΔ Κ. Μητσοτάκη

Ο υπουργός Παιδείας τονίζει στην απάντηση προς τον κ. Μητσοτάκη:. Το περσινό σας πάθημα δεν σας έγινε μάθημα. Προβλέψατε κλειστά σχολεία το Σεπτέμβριο και αυτά άνοιξαν κανονικά για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια. Καταγγείλατε κομματική επιτροπή εξετάσεων ώστε να πλήξετε το κύρος των εξετάσεων- καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δυστυχώς για εσάς, η ζωή συνεχώς σας διαψεύδει.Τώρα επιχειρείτε να εκμεταλλευτείτε τις Πανελλαδικές εξετάσεις και να σκορπίσετε τον φόβο και τον πανικό στα παιδιά και στις οικογένειες τους. Για πρώτη φορά το Υπουργείο βρήκε μια δύσκολη ισορροπία ανάμεσα στην εξασφάλιση παροχής ποιοτικής εκπαίδευσης των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, ανταπόκρισης των αιτημάτων των πανεπιστημίων για εισακτέους τα οποία η εκάστοτε πολιτική ηγεσία μόνιμα αγνοούσε και της αυξημένης ζήτησης των υποψηφίων. Με αυτή τη δύσκολη εξίσωση η παράταξή σας δεν ασχολήθηκε ποτέ!”

Για χιλιάδες μαθητές και γονείς θύματα της άγνοιας και της ανικανότητας και των εσωτερικών συγκρούσεων των κυβερνώντων κάνει λόγο η πολιτική κίνηση «Ωρα Αποφάσεων», της οποίας μέλος είναι η πρώην υπουργός Παιδείας Αννα Διαμαντοπούλου, ενώ υπογραμμίζει τα εξής:
Η Κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας με τους χειρισμούς τους έχουν ήδη υπονομεύσει μία από τις λίγες εναπομείνασες στη κοινωνία μας αδιάβλητες διαδικασίες, τις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

Οι πρόσφατες παλινωδίες του υπουργείου στα θέματα του αριθμού των εισακτέων, της εξέτασης 5ου μαθήματος, και των επαναληπτικών εξετάσεων του Σεπτεμβρίου εάν δεν υποκρύπτουν άθλια «προεκλογικά τερτίπια», αποκαλύπτουν σε όλο του το μεγαλείο την προχειρότητα του τρόπου που πολιτεύεται η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Εάν σε αυτά προστεθεί η θεσμική ανωμαλία των «παρανόμως επιλεγέντων», σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ διευθυντών των σχολείων, αλλά και οιφήμες για έλλειψη τεχνικής προεργασίας στο μηχανισμό μετάδοσης των θεμάτων τότε όλοι αντιλαμβάνονται πως το Υπουργείο αδιαφορεί για την αγωνία χιλιάδων μαθητών και των οικογενειών τους”

Απάντηση