ΑΡΘΡΑΠΑΙΔΕΙΑ

Επιστροφή στα θρανία: Η ψυχολόγος Χρυσούλα Μαυράκη σου εξηγεί πώς να την αντιμετωπίσεις

Μια ανάσα πριν ο Σεπτέμβρης ξαναμπεί στις ζωές μας και σηματοδοτήσει την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η περίοδος μπορεί να χαρακτηρίζεται από άγχος, αλλά και κάποια προσμονή για την επιστροφή στη σχολική αίθουσα! Πολλά παιδιά αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο με ένα σχετικό δισταγμό, μιας και η μετάβαση από τις καλοκαιρινές διακοπές στο σχολείο είναι μεγάλη και ίσως αποσταθεροποιητική. Τι μπορείς να κάνεις, όμως, για να βοηθήσεις το παιδί σου να δεχθεί πιο εύκολα αυτή την αλλαγή; Η ψυχολόγος και ψυχοπαιδαγωγική σύμβουλος Χρυσούλα Μαυράκη σου δίνει καθοριστικές οδηγίες και συμβουλές:

Οι πρώτες ημέρες του Σεπτέμβρη σηματοδοτούν το τέλος του καλοκαιριού, των διακοπών και της χαλάρωσης για όλους, αλλά κυρίως για τα παιδιά που μετά από μακρά αποχή από την καθημερινή σχολική ρουτίνα πρέπει να επιστρέψουν στα θρανία.

Για κάποια παιδιά, η επιστροφή αναμένεται με ανυπομονησία. Έχουν γεμίσει τις “μπαταρίες” τους, έχουν ξεκουραστεί και έχουν βαρεθεί την απραξία. Το σχολείο είναι ευκαιρία για δράση, συνάντηση με φίλους, νέες δραστηριότητες. Για άλλα, η επιστροφή στα σχολικά θρανία είναι λιγότερο ευχάριστη και με μεγάλη απροθυμία θα ετοιμαστούν για το πρώτο κουδούνι.

Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να μεταβούν ομαλά από τις διακοπές στη σχολική ζωή θα πρέπει να ξεκινήσουμε νωρίτερα και να μην περιμένουμε την τελευταία στιγμή να γυρίσουμε απλά ένα διακόπτη για την επανεκκίνηση.
Από τις τελευταίες ημέρες του Αυγούστου και κυρίως τις πρώτες του Σεπτέμβρη θα πρέπει να τηρήσουμε ένα πιο “σφιχτό” πρόγραμμα ύπνου και αφύπνισης, αντίθετα με το ελεύθερο και χαλαρό ωράριο του καλοκαιριού. Το ίδιο θα πρέπει να γίνει και με το χρόνο μπροστά στον υπολογιστή ή το playstation, τις ώρες γευμάτων και το βραδινό μπάνιο.

Η επίσκεψη στα καταστήματα για το νέο σχολικό εξοπλισμό είναι, επίσης, μια καλή ευκαιρία για να αρχίσουν τα παιδιά να μπαίνουν στην ατμόσφαιρα της επιστροφής ομαλά και να ενθουσιαστούν με τα νέα αποκτήματα, που θα χρησιμοποιήσουν και θα επιδείξουν στην τάξη.

Αν το παιδί αλλάζει βαθμίδα και σχολικό περιβάλλον, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στη γνωριμία και την εξοικείωση του παιδιού με τη νέα κατάσταση. Θα προβάρουμε τη διαδρομή, θα επισκεφθούμε τους χώρους, θα ερευνήσουμε τους πιθανούς γνωστούς και φίλους από το προηγούμενο σχολείο και θα προσπαθήσουμε να γνωρίσουμε το νέο δάσκαλο. Έτσι, το παιδί δε θα νιώσει “χαμένο” και ανασφαλές την πρώτη ημέρα, αλλά και τις αμέσως επόμενες.

Η επιστροφή στο σχολείο πρέπει να είναι γιορτή. Το παιδί είναι μεγαλύτερο και απολαμβάνει το δικαίωμά του στην εκπαίδευση, ανοίγοντας νέους δρόμους στη γνώση κάθε χρονιά. Αν το δούμε να είναι διστακτικό ή αρνητικό, θα πρέπει να προβληματισθούμε για τους λόγους που το κάνουν να μην θέλει το σχολείο και οι οποίοι μπορεί να είναι πολλοί και διαφορετικοί: μαθησιακές δυσκολίες, παλαιότεροι εκφοβισμοί, έλλειψη κινήτρων, αλλά και προσκόλληση στο οικογενειακό περιβάλλον για λόγους ανασφάλειας που έχουν δημιουργηθεί από πολλές αιτίες. Η σταθερή στάση του γονέα, η ενσυναίσθηση που θα βοηθήσει να κατανοήσει ο ίδιος την άρνηση του παιδιού και η βοήθεια του ειδικού θα ενισχύσουν το παιδί και θα το βοηθήσουν να ενταχθεί ομαλά στη σχολική ζωή.

πηγή

Απάντηση